Waga roweru po zamontowaniu zestawu zwiększy się o około 3,5 kg.
Jednym z ciekawszych rozwiązań w Lift-MTB jest fakt, że baterię można wozić w plecaku i podłączać do roweru za pomocą luźnego przewodu. Dzięki temu nie zwiększamy masy roweru. Choć wydawać by się mogło, że to bez znaczenia czy ciężar jest przy rowerze czy w plecaku (i tak go trzeba wieźć), to jednak doświadczenie pokazuje, że dużo łatwiej i dużo lepiej jest dociążyć siebie (zwiększyć masę w plecaku) i jednocześnie jechać na lekkim rowerze, niż samemu nie mieć obciążenia, ale pedałować na ciężkim rowerze.
Jeśli wożenie baterii w plecaku nie wydaje Ci się wygodne, można ją umieścić w dedykowanym koszyku w miejscu mocowań na bidon na ramie roweru, o ile w Twoim rowerze jest na tyle wolnego miejsca.
Zakładając, że baterię będziesz woził w plecaku, po zainstalowaniu zestawu, Twój rower będzie cięższy zaledwie o ok. 3,5 kg, podczas gdy fabryczne rowery elektryczne są cięższe od swoich odpowiedników nawet o 8 kg.
Dlaczego piszemy „około” mając na myśli wagę? Ponieważ:
W zestawie znajduje się dedykowany przedni napęd wraz z osią suportu, a więc elementy, które wymieniasz i wstawiasz w miejsce już posiadanych w rowerze. Zatem bierze się pod uwagę nie całą masę tych elementów lecz różnicę w wadze pomiędzy tymi, które posiadasz, a tymi, które dostaniesz w zestawie. Korba jest produkowana przez renomowaną firmę Race Face
Jeśli posiadasz przednią przerzutkę i kilka tarcz z przodu (dwie lub trzy) to musisz z tego zrezygnować. Nie ma możliwości używania zestawu z wieloma tarczami. W ich miejsce otrzymujesz jedną tarczę (do napędzania koła) i drugą dodatkową do przenoszenia napędu z silnika. Więc także i w tym przypadku wagę całości powinieneś liczyć jako różnicę po odjęciu zbędnych elementów z twojego roweru.
Baterię wozisz w plecaku, a więc nie obciążasz bezpośrednio roweru, który jako cały układ pozostaje nadal dość lekki (dużo lżejszy od firmowych rowerów elektrycznych).
