Pętla Beskidzka na rowerze elektrycznym lub gravelem • POWERower

kwi 22, 2019
powerower_blog_petla_beskidzka__18.jpg

Najpopularniejsza trasa drogowa z Bielska-Białej w naszej autorskiej modyfikacji

Nagromadzenie atrakcji i przebieg trasy bocznymi drogami czynią z niej absolutny hicior. Nie można być w Beskidzie Śląskim i nie objechać tej pętli!

  • Miejsce: Beskid Śląski
  • Atrakcyjność: 9/10
  • Trudność: 8/10
  • Długość: 110 km
  • Suma podjazdów: 2.000 m
  • Nawierzchnia: asfalt, szuter
  • Zalecany rower: trekking, gravel
  • Zalecany napęd: Bafang
  • Ślad GPX: pobierz

Pętla Beskidzka na rowerze elektrycznym


Co w tej pętli jest takiego atrakcyjnego? Pętla Beskidzka sama w sobie naszpikowana jest ciekawymi miejscami tak pod względem widokowym, jak i historycznym czym kulturowym. A w tym wariancie, poprowadzona nieco inaczej, zyskuje jeszcze bardziej – zwiedza się zakamarki Beskidu Śląskiego, które turyści najczęściej pomijają lub o nich po prostu nie wiedzą.

Wystarczy wymienić miejscowości: Szczyrk, Wisła, Istebna, Koniaków, Milówka czy Żywiec. Wystarczy wymienić przełęcze: Salmopolska, Szarcula/Kubalonka, Koczy Zamek, Przegibek. Wystarczy wspomnieć, że to drogi, po których jeździ Tour de Pologne, gdzie stoi Zameczek Prezydencki, gdzie nurkujemy pod skocznią narciarską im. Adama Małysza, gdzie mijamy słynny wodospad w Wiśle Czarnem i zaporę ze zbiornikiem, a dalej wjeżdżamy w świat koronek koniakowskich, odwiedzamy rodzinną miejscowość najsłynniejszych polskich bliźniaków, braci Golec, mijamy najsłynniejszy polski browar i… Jest tego jeszcze więcej!

Trasa jest zaplanowana na rower trekkingowy lub gravelowy. Trzeba mieć spory POWER w nogach, żeby ją w całości przejechać lub wystarczy mieć POWERower, czyli zamontowany zestaw elektryczny w swoim rowerze i już staje się przystępna dla większości rowerzystów. Ale ale! Nie łódź się, będziesz musiał pedałować i nawet się zmęczysz. Na tym polega, w naszym przekonaniu, idea roweru elektrycznego – zrobisz na nim to, co kiedyś było nieosiągalne. Pojedziesz dalej, zwiedzisz więcej, a i tak zdrowo się zmęczysz na świeżym powietrzu. Jest możliwa odpowiednia modyfikacja kilku szutrowych fragmentów, by w całości nadawała się na kolarkę. No to w drogę!


Zdjęcia z proponowanej trasy i miejsc, które można zobaczyć w okolicy


Przebieg i najciekawsze miejsca na trasie

Zaczynamy w Bielsku-Białej, np. pod Gemini
  • Jedziemy ścieżką rowerową wzdłuż głównej drogi w stronę Szczyrku.
  • Przez park pod Rogatą Chatę (karczma zlokalizowana w zabytkowym starym, drewnianym domu) i dalej boczną drogą – ulicą Generała Maczka i potem Jana Kusia
  • Mijamy drewniany zabytkowy kościół św. Barbary w Mikuszowicach
  • Dojeżdżamy szutrem do centrum Bystrej
  • Z dala od głównej trasy B-B – Szczyrk, przez Meszną i dalej przez pola do Buczkowic
  • Ścieżką rowerową do granic Szczyrku
  • Wzdłuż Żylicy przyjemnym deptakiem pod skocznie narciarskie i do centrum Szczyrku – obecnie największego i najnowocześniejszego centrum narciarskiego w Polsce
  • Od centrum Szczyrku szosą na Przełęcz Salmopol (934 m n.p.m.), czyli tzw. Biały Krzyż – najwyższa przełęcz drogowa w okolicy i w czołówce, biorąc pod uwagę wszystkie w Polsce
  • Dalej drogą do Wisły Malinki i skoczni im. Adama Małysza
  • Mijamy wodospad na Wiśle (8 metrów wysokości) zbudowany w latach 50. XX wieku
  • Mijamy zaporę malowniczo ulokowanego sztucznego Jeziora Czerniańskiego
  • Słynny stromy podjazd na Szarculę, a po drodze popularny Zameczek Prezydencki
  • Asfaltem na Stecówkę – schronisko i słynny drewniany kościół, który spłonął 3 grudnia 2013 (obecnie odbudowany)
  • Zjazd asfaltem do bardzo popularnego kiedyś schroniska młodzieżowego „Zaolzianka” (Koniaków)
  • Przejazd przepięknymi wąskimi asfaltami na Koczy Zamek pod Ochodzitą (jeden z najpiękniejszych punktów widokowych). Wcześniej możliwość modyfikacji i odwiedzenia centrum Istebnej (tak zasadniczo biegnie Pętla Beskidzka)
  • Zjazd starą i pozbawioną ruchu, widokową drogą (równolegle do ekspresówki) do granic Milówki.
  • Przejazd szutrem, tzw. Cesarką ponad Sołą (po drodze możliwość odwiedzenia popularnych bunkrów z II Wojny Światowej) do Węgierskiej Górki (na początku możliwość modyfikacji i wjazdu do centrum Milówki, a następnie dołączenia do trasy z pominięciem fragmentu szutrowego)
  • Przejazd bocznymi drogami przez Wieprz do Żywca, po drodze browar i Muzeum Browaru w Żywcu
  • Centrum Żywca – stary zamek i rynek
  • Nowa, atrakcyjna ścieżka po wałach i wzdłuż Jeziora Żywieckiego (szuter)
  • Oczków i Wilczy Jar – miejsce tragicznego wypadku autokaru z górnikami z 15 listopada 1978 (drugi najcięższy wypadek drogowy w historii Polski)
  • Zapora na jeziorze Żywieckim w Tresnej z widokiem na Górę Żar i widoczny na szczycie zbiornik elektrowni szczytowo-pompowej
  • Przejazd boczną drogą (kostka) do Międzybrodzia
  • Podjazd na Przełęcz Przegibek
  • Zjazd do Straconki, dzielnicy Bielska-Białej i przejazd deptakiem częściowo szutrami do punktu startu


Pytania? Zadzwoń!

pn.-pt. 9:00-17:00

886-586-554

Pytania? Napisz!

odpowiemy najszybciej jak to możliwe

info@powerower.pl

Copyright: POWERower.pl (Bielsko-Biała) | CYC Motor Polska | Lift-MTB Polska | Paradox Kinetics Polska
Polityka korzystania ze strony | info@powerower.pl