Ile waży rower elektryczny?

To często zadawane pytanie. Ta strona pomoże policzyć realną wagę roweru elektrycznego zbudowanego na zasadzie konwersji z roweru tradycyjnego z wykorzystaniem napędu centralnego (mid drive) CYC Motor. Ponieważ rower rowerowi nierówny, więc i podanie wagi nie jest jednoznaczne. Natomiast znając wagę bazy, czyli roweru konwertowanego (może to być MTB, gravel, trekking czy hardtail, albo rower miejski) oraz wagę wybranego napędu elektrycznego i baterii, jesteśmy w stanie precyzyjnie określić wagę powstałego roweru elektrycznego.

Podczas konwersji, pozbywamy się z roweru zdublowanych części, czyli suportu wraz z osią, zębatki i korb, a czasem także przedniej przerzutki z jej elementami (manetka, linka, zębatki), więc realnie przybywa w rowerze mniej niż waży cały zestaw. Przykładowo, kompletny napęd CYC Motor X1 Stealth Gen.3 waży 5,1 kg, a CYC Photon 4,4 kg. Po konwersji w rowerze przybywa odpowiednio około 4,2 kg i 3,5 kg. Biorąc pod uwagę, że baza, czyli rower waży od 10 kg (dobry gravel) do nawet 17 kg (MTB full), to waga po konwersji wynosi od 13,5 kg do 21 kg. Do tego należy jeszcze doliczyć ciężar baterii. Jeśli nie wozimy baterii w plecaku, tylko mamy zamontowaną przy rowerze (w ramie lub na bagażniku), to dodatkowo należy doliczyć następne od 2,5 kg (mniejsze baterie) do nawet 5 kg. Wynika z tego, że można osiągnąć wagę roweru elektrycznego na poziomie już 16 kg. Ale może to być także 26 kg. Ten rozrzut aż 10 kg pokazuje, że odpowiedź na pytanie ile waży rower elektryczny nie jest prosta. Każdy przypadek należy potraktować indywidualnie.

Realna waga zestawów i części do rowerów elektrycznych

Prezentujemy realną wagę zestawów i części CYC Motor. Będziemy tu prezentować także inne produkty, w szczególności baterie. Zachęcamy do częstszego odwiedzania tej strony, bowiem będzie ona na bieżąco uzupełniana.


Ile ważą zestawy CYC Motor



Ile ważą części i elementy zestawów CYC Motor