Regulamin sklepu internetowego POWERower.pl
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem powerower.pl, w szczególności zasady zawierania za jego pośrednictwem umów sprzedaży towarów znajdujących się w ofercie sklepu powerower.pl, zasady wykonywania tych umów oraz zasady postępowania reklamacyjnego. Niniejszy regulamin nie stanowi instrukcji użytkowania i obsługi sklepu. Sklep jest intuicyjny i podobny do większości sklepów internetowych z koszykiem zakupowym.
Kontakt z właścicielem sklepu POWERower.pl
Dane kontaktowe oraz godziny pracy są tożsame z podanymi na stronie „KONTAKT„
Właścicielem jest firma POWERower Krzysztof Grabowski, ul. Goleszowska 31/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 547-147-76-32, REGON: 241714490
Definicje
- Sklep Internetowy (lub Sklep) – serwis internetowy Sprzedawcy działający pod adresem https://powerower.pl/
- Sprzedawca – właściciel Sklepu Internetowego, oferujący za jego pomocą sprzedaż Towarów
- Klient – osoba fizyczna, w tym Konsument, która ukończyła co najmniej 13 lat (pod warunkiem, że uzyskała zgodę przedstawiciela ustawowego), osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy przyznają zdolność prawną, która korzysta z usług świadczonych przez Sklep Internetowy.
- Konsument – użytkownik będący osobą fizyczną, dokonujący w Sklepie Internetowym czynności niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – klient lub usługobiorca niebędący konsumentem, a także osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą.
- Towar (lub Produkt) – rzecz ruchoma stanowiąca przedmiot Umowy Kupna-Sprzedaży pomiędzy Sklepem Internetowym a Klientem.
- Umowa Kupna-Sprzedaży (lub Umowa Sprzedaży) – umowa sprzedaży Towarów zawarta na odległość przez Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Formularz Rejestracji – usługa dostępna na stronie Sklepu Internetowego pozwalająca założyć Konto.
- Formularz Zamówienia – usługa dostępna na stronie Sklepu Internetowego pozwalająca dokonać zakupu Towaru.
- Konto Klienta (lub Konto) – usługa dostępna na stronie Sklepu Internetowego będąca zbiorem metod i danych tworzona indywidualnie dla Klienta po dokonaniu przez Klienta rejestracji w szczególności w celu umożliwienia dokonywania zakupów.
- Koszyk – usługa dostępna na stronie Sklepu Internetowego będąca etapem składania Zamówienia, dająca możliwość przeglądania i modyfikowania danych zakupowych.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia zmierzające do zawarcia Umowy Kupna-Sprzedaży.
- Dzień Roboczy – jeden dzień tożsamy z Godzinami Pracy Sklepu.
- Godziny Pracy Sklepu – podane na stronie „KONTAKT”
Rejestracja, logowanie, konto
- Sklep internetowy Sprzedawcy oferuje klientom możliwość założenia konta w celu dokonywania zakupów oraz śledzenia statusu swoich zamówień. Zakupy bez zakładania konta są możliwe.
- Przeglądanie listy towarów dostępnych w sklepie nie wymaga zakładania konta. Składanie zamówienia przez klienta możliwe jest po zalogowaniu do sklepu (po uprzednim założeniu konta) lub bez rejestracji i logowania, podając dane osobowe i adresowe, niezbędne do realizacji zamówienia.
- Rejestracja w sklepie jest dobrowolna i bezpłatna.
- Klient ma możliwość w każdej chwili usunąć swoje konto. Wymaga to wysłania żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy Sprzedawcy.
- Rejestracja, czyli założenie konta oznacza akceptację niniejszego regulaminu przez klienta oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie jego danych osobowych podanych podczas rejestracji, oznaczonych jako obligatoryjne.
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze sklepu, w szczególności do dokonywania zakupów: komputer, laptop lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu z zainstalowaną przeglądarką internetową w aktualnej wersji (np. Firefox, Chrome, Edge); włączenie w przeglądarce internetowej obsługi plików Cookies i Javascript; posiadanie poczty elektronicznej;
- Klient jest zobowiązany do korzystania ze sklepu zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami z poszanowaniem dóbr osobistych i praw autorskich właściciela sklepu oraz osób trzecich. Klient jest zobowiązany do podawania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
Zakupy
- Aby dokonać zakupu (czyli zawrzeć umowę kupna-sprzedaży) należy skorzystać z koszyka zakupowego. Można tego dokonać rejestrując się na stronie sklepu lub zakupić bez rejestracji.
- Podczas składania zamówienia obowiązkiem klienta jest zapoznanie się i zaakceptowanie niniejszego regulaminu. W ten sposób klient potwierdza, zaznaczając odpowiednią opcję, znajomość regulaminu i jego akceptację. Brak akceptacji przez klienta niniejszego regulaminu w toku składania zamówienia uniemożliwia zakup towaru.
- Sprzedaż odbywa się na terenie Polski.
- Po złożeniu zamówienia przez klienta sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie klientowi wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej. W momencie wysłania wspomnianej wiadomości zostaje zawarta umowa kupna-sprzedaży między klientem a sprzedawcą.
Płatności
- W sklepie dostępne są różnego rodzaju płatności:
- Preferowany rodzaj płatności, gdyż nie generuje prowizji dla pośrednika płatności. Płatności przelewem z góry na konto sklepu Sprzedawcy podane w koszyku zamówienia po wybraniu opcji „Przelew bankowy” i kliknięciu przycisku „kupuję i płacę”. Płatność przelewem bankowym powinna nastąpić w ciągu 2 dni roboczych (liczy się moment zaksięgowania wpłaty na koncie sprzedawcy). W przeciwnym razie, umowa kupna-sprzedaży zostaje anulowana. Moment wysyłki towaru może zostać przyspieszony, jeśli zostanie wysłane na adres e-mail Sprzedawcy potwierdzenie dokonania przelewu i Kupujący skontaktuje się ze Sprzedawcą telefonicznie w celu poinformowania o potrzebie szybszej wysyłki.
- Preferowany rodzaj płatności, gdyż nie generuje prowizji dla pośrednika płatności. Płatności pobraniowe (przy odbiorze) dostępne w opcji „InPost Kurier – pobraniowa”. Dostępna jest też opcja pobraniowa do paczkomatu, lecz wymaga kontaktu osobistego przed dokonaniem zakupu w sklepie Sprzedawcy.
- Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu TPay (tpay.com). Dostępne sposoby płatności pokazane są w koszyku po kliknięciu przycisku „Przejdź do płatności”. Pomoc dotycząca płatności realizowanych przez TPay dostępna jest pod adresem: https://support.tpay.com/platnik.
- BLIK (realizowany przez TPay).
- Ratalne obsługiwane przez Bank PKO S.A. – Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Żubra 1, 01-066 Warszawa. Pomoc dotycząca płatności ratalnych dostępna jest pod adresem: https://tpay.com/raty-online. Klauzula informacyjna TPay dostępna jest pod adresem: https://tpay.com/user/assets/files_for_download/klauzula-informacyjna-platnik.pdf, a Regulamin dokonywania płatności TPay pod adresem: https://secure.tpay.com/regulamin.pdf.
- Obsługę i pośrednictwo techniczne na stronie sklepu Sprzedawcy wszystkich płatności elektronicznych, BLIK, kartą i ratalnych prowadzi TPay – Krajowy Integrator Płatności S.A., plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań, tel. (61) 66 82 778, e-mail: info@tpay.com.
- Sprzedawca może przenieść koszty związane z obsługą transakcji na Kupującego. W takim przypadku podczas dokonywania zakupów w koszyku, po wybraniu płatności, pojawi się dodatkowa informacja o koszcie transakcji doliczonej do sumy zapłaty. Jeśli takiej informacji nie ma, oznacza to, że koszty nie są doliczane. W przypadku odstąpienia od umowy zakupu już po opłaceniu, koszt transakcji nie jest zwracany.
- Sprzedawca nie udostępnia płatności gotówką przy odbiorze osobistym.
- Ceny wyrażone są w walucie PLN (polski złoty) i zawierają podatki, w tym VAT
- Ceną wiążącą i ostateczną jest cena podana w Koszyku (w podsumowaniu zamówienia)
- W przypadku braku płatności w ciągu 2 dni roboczych (za wyjątkiem płatności pobraniowych), transakcja może zostać anulowana. W przypadku wybrania płatności za pobraniem, Kupujący jest zobowiązany dokonać płatności przy odbiorze przesyłki.
Realizacja zamówienia
- Dostępne są następujące formy dostawy: kurier do drzwi (w tym z płatnością przy pobraniu), do paczkomatu InPost.
- Odbiór osobisty: jest możliwość odbioru osobistego, jednak ta forma nie jest standardowa i wymaga każdorazowo kontaktu ze sprzedawcą w celu umówienia miejsca i czasu odbioru. Nie są akceptowane płatności gotówką przy odbiorze. W tym przypadku towar będzie gotowy do odbioru w terminie do 2 dni roboczych, chyba że podczas składania zamówienia podano inaczej (dotyczy w szczególności zamówień typu preorder).
- Czas realizacji zamówienia na terenie RP, wynosi nie więcej niż 4 dni robocze, licząc od dnia zaksięgowania wpłaty (w przypadku wybrania płatności z góry) lub od momentu potwierdzenia klientowi otrzymania jego zamówienia (w przypadku płatności za pobraniem) do momentu otrzymania towaru przez klienta (czas realizacji uwzględnia dostawę towaru przez kuriera).
- Dostawa towaru na terenie RP: jest odpłatna (chyba że podczas procesu zamawiania wskazano inaczej), a koszty dostawy są podawane w trakcie składania zamówienia, a w szczególności w podsumowaniu zamówienia w koszyku.
Zwroty – prawo do odstąpienia od umowy
- Sprzedawca nie oferuje usług wypożyczania (najmu) produktów w rozumieniu przepisów K.C. (art. 659 – art. 679 Kodeksu Cywilnego).
- Konsument, który zawarł umowę kupna-sprzedaży (umowa na odległość) może odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych. Termin ten liczy się od momentu dostarczenia towaru konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej (innej niż przewoźnik).
- Aby odstąpienie od umowy było skuteczne, konsument musi złożyć sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna-sprzedaży. Może to nastąpić pisemnie na adres sprzedawcy pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną na adres sprzedawcy. Oświadczenie musi być złożone przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od umowy, konsument ma obowiązek zwrócić towar sprzedawcy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli konsument odeśle towar przed upływem 14-dniowego terminu na adres sprzedawcy.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci wszystkie otrzymane od konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia towaru(ów), jednak z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przez sprzedawcę przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności.
- Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu odesłania towaru, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. W szczególności dotyczy to także niektórych opakowań, za których zniszczenie lub brak konsument ponosi odpowiedzialność, w przypadkach, kiedy opakowanie można uznać za część produktu w zgodzie z właściwymi przepisami ustawy o prawach konsumenta.
Reklamacje
- W przypadku towarów opisanych jako używane bądź niepełnowartościowe, sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, ilości, trwałości, bezpieczeństwa, opakowania, akcesoriów i instrukcji, jakich konsument mógłby oczekiwać, jeżeli najpóźniej w chwili zawarcia umowy kupna-sprzedaży został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha produktu odbiega od wymogów zgodności z umową.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na adresy sprzedawcy. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć opis wady, okoliczności jej wystąpienia, datę wystąpienia, dane klienta składającego reklamację, oraz żądanie klienta w związku z tą wadą.
- Zalecaną procedurą jest wcześniejszy kontakt klienta ze sprzedawcą. Dotyczy to w szczególności, gdy reklamacja związana jest z całym zestawem napędowym, ponieważ w większości przypadków nie będzie potrzeby demontażu i odsyłania całego napędu, a jedynie części, której dotyczy reklamacja. Aby było to możliwe, najpierw należy zdiagnozować (stwierdzić) wadliwą część. Klient może to zrobić samodzielnie, jeśli jest pewien, która część podlega zgłoszeniu gwarancyjnemu lub w porozumieniu ze sprzedawcą.
- W przypadkach trudnych, rozwiązanie reklamacji może być wydłużone w związku z koniecznością konsultacji sprzedawcy z producentem, a w niektórych przypadkach także w związku z koniecznością sprowadzenia danej części.
- Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. O sposobie rozpatrzenia reklamacji klient zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
- Przesłanie reklamowanego towaru lub jego części w ramach reklamacji następuje na adres sprzedawcy lub wskazany do przez sprzedawcę adres do zwrotów, w szczególności paczkomat InPost nr BBI29M (dane do przesyłki, tj. nr telefonu i adres e-mail sprzedawcy podane są na stronie „KONTAKT„)
- Wskazane jest by do reklamacji dołączyć dowody związane z przedmiotem reklamacji (zdjęcia, filmy, zrzuty ekranu np. aplikacji mobilnej itp.). Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym sprzedawcy.
Zasady dotyczące przedsiębiorców
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie klienta żadnych roszczeń w stosunku do sprzedawcy.
- Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za towar lub braku zgodności z umową zostaje wyłączona.
- Termin na rozpatrzenie reklamacji wynosi 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
- Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia umowy kupna-sprzedaży.
- Sprzedawca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie klientowi stosownego oświadczenia.
- Odpowiedzialność sprzedawcy w stosunku do klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu umowy kupna-sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez klienta w stosunku do sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia umowy kupna-sprzedaży. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy sprzedawcą a klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę sprzedawcy.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującym adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: uokik.gov.pl
- Przydatne adresy organizacji, rzeczników oraz systemów wsparcia konsumenta w pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji:
- www.federacja-konsumentow.org.pl
- www.konsument.gov.pl
- www.uokik.gov.pl
- www.ec.europa.eu/consumers/odr
- Skorzystanie z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest możliwe po zakończeniu procedury reklamacyjnej i ma charakter dobrowolny – obie strony muszą wyrazić zgodę na postępowanie.
Postanowienia końcowe
- Umowy kupna-sprzedaży zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego regulaminu.
- Zakazane jest umieszczanie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (oznakowanego symbolem selektywnego zbierania) łącznie z innymi odpadami. Posiadacz zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych jest obowiązany do przekazania go zbierającemu zużyty sprzęt lub podmiotowi uprawnionemu do zbieraniu zużytego sprzętu.
- Sprzedawca obowiązany jest do nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w swoich punktach sprzedaży, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt sprzedawany. Chęć przekazania sprzedawcy zużytego sprzętu w wyżej wymienionym przypadku należy zgłosić w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sprzedawcy.
- Zużyty sprzęt przekazywany sprzedawcy powinien być kompletny i odpowiednio przygotowany do wysyłki, w sposób umożliwiający jego bezpieczny transport. Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia zużytego sprzętu, jeśli z uwagi na jego zanieczyszczenie stwarza on zagrożenie dla zdrowia lub życia sprzedawcy bądź osób upoważnionych do przyjęcia zużytego sprzętu.
- Informacje o przykładowych punktach zbierania zużytego sprzętu na terenie całego kraju dostępne są po skorzystaniu z wyszukiwarki znajdującej się w rejestrze podmiotów – BDO pod adresem internetowym: rejestr-bdo.mos.gov.pl.