Co oferujemy
- Zajmujemy się przede wszystkim sprzedażą zestawów elektrycznych (tzw. kitów) firmy CYC Motor służących do konwersji rowerów w rowery elektryczne*. Oferujemy tylko i wyłącznie napędy centralne. Nie zajmujemy się napędami w kołach.
- Oferujemy także części CYC Motor do zestawów oraz akcesoria.
- Ponadto rozwijamy sklep o inny asortyment związany z hobby rowerowym.
* – sformułowanie „rower elektryczny” należy rozumieć potocznie, co nie musi być zgodne z prawną definicją roweru elektrycznego, a więc i legalnością takiego pojazdu elektrycznego na drogach.
Co to jest KIT i jak to rozumieć
Na zestaw do konwersji (tzw. KIT) składa się silnik elektryczny i niezbędny osprzęt do montażu w rowerze oraz do obsługi działania, w tym zwykle suport, korby, zębatki, elektronika (sterownik), okablowanie, wyświetlacz, czujniki itp. Osobnym elementem jest bateria.
Na zestaw trzeba patrzeć, jak na komplet elementów, wyprodukowany przez daną firmę, który jest spójny i oferowany w całości „as is” (taki jaki jest). Producent zapewnia, że prawdopodobnie uda się bez żadnej niszczącej ingerencji w rower (szlifowanie ramy, wiercenie, podcinanie itp.) zainstalować jego rozwiązanie. Niemniej, to do kupującego należy całkowita odpowiedzialność, zarówno za sprawdzenie kompatybilności swojego roweru z danym zestawem, jak i sam montaż.
POWERower zapewnia wsparcie informacyjne w zakresie kompatybilności, jednak nie może zagwarantować pewności w tym zakresie w odniesieniu do konkretnych modeli rowerów, a jedynie podpowiedź. CYC Motor oferuje szablony do druku obrysu silnika i mocowania 1:1 tak, by można dokonać wstępnych przymiarek.
Gdzie szukać informacji technicznych o napędach elektrycznych
W sprawach technicznych w pierwszej kolejności należy korzystać ze stron internetowych producentów:
- CYC Motor – strona domowa
- CYC Motor – wszystko, co najważniejsze w jednym miejscu
- CYC Motor – strona FAQ (ważne pytania i odpowiedzi)
- CYC Motor – kanał YouTube z filmami instruktażowymi
W sprawie kompatybilności, czyli sprawdzenia, czy dany napęd uda się zamontować w konkretnym rowerze oraz w innych sprawach technicznych należy korzystać z:
- Forów tematycznych, np. forum.arbiter.pl, pojazdyelektryczne.org, forum.szajbajk.pl (dział e-bike)
- Grup na Facebooku, np. eBikers – rowery elektryczne i inne pojazdy na prąd
- Grup związanych z danym producentem, w szczególności CYC Motor – CYC Owners group i CYC Photon Owners Official (anglojęzyczne)
- Informacji bezpośrednio od producentów napędów
- Blogów i Vlogów
Jak kupować napędy elektryczne i pozostały towar (w tym części) z naszej oferty
Prowadzimy sklep internetowy z koszykiem zakupowym. Staramy się precyzyjnie opisywać produkty, jednakże w przypadku wątpliwości, a to z uwagi na złożoność zagadnienia konwersji i dopasowania odpowiedniego napędu do własnego roweru, zachęcamy do wcześniejszego kontaktu mailowego lub telefonicznego. Prosimy o kontakt również w przypadku braku danego towaru w sklepie, ponieważ prawdopodobnie jesteśmy w stanie sprowadzić ten towar.
Sprzedajemy towar wysyłkowo (także zagranicę), ale jest możliwy odbiór osobisty w Bielsku-Białej po uprzednim uzgodnieniu terminu i miejsca odbioru. Nie prowadzimy sklepu stacjonarnego.
Nie przyjmujemy gotówki, a jedynie płatności bankowe (przelewy na wskazane konto) lub płatności za pobraniem.
Montaż napędu elektrycznego we własnym rowerze
Najczęściej klienci we własnym zakresie montują napędy w swoich rowerach. Także ze względu na sprzedaż wysyłkową, często nie ma fizycznie możliwości, abyśmy mogli zająć się montażem. Istnieje jednak kilka możliwości, jeśli klient woli zlecić montaż:
- W okolicy Bielska-Białej współpracujemy z zaprzyjaźnionym serwisem rowerowym, który montuje zestawy CYC Motor – Bike Workshop.
- W innych częściach kraju montaż oferują współpracujący z nami partnerzy, których można znaleźć na stronie Gdzie kupić.
Serwis i naprawy napędu elektrycznego w rowerze
Jesteśmy partnerem CYC Motor o statusie Elite. Oferujemy serwis produktów CYC Motor, którym zajmuje się nasz oddział w Gołkowicach – Perfect Car.
Niezależnie od tego, w większości przypadków zestawy klienci serwisują samodzielnie (zgodnie z zaleceniami producenta) lub zlecają czynności serwisowe u naszych partnerów: lista na stronie Gdzie kupić.
W przypadku wystąpienia usterki i konieczności naprawy zestawu, należy najpierw zdiagnozować problem. Można to zrobić samodzielnie (niektóre usterki są ewidentne – widoczne) lub należy skontaktować się z nami: wymagane może być przesłanie filmu, zdjęć, opis symptomów i problemu. Wspólnie diagnozujemy usterkę na odległość i wysyłamy część do wymiany. W przypadkach trudnych należy zdemontować zestaw i odesłać do nas do diagnozy i naprawy. Powyższe dotyczy zarówno napraw gwarancyjnych jak i pogwarancyjnych. Po otrzymaniu nowej części należy dokonać wymiany. Odbywa się to podobnie jak opisano w punkcie powyższym, czyli wymiana samodzielnie we własnym zakresie lub tam, gdzie dokonano montażu (instalacji w rowerze) napędu po jego zakupie.
Skrócony opis sposobu postępowania w przypadku korzystania z gwarancji
Rejestracja gwarancji napędu elektrycznego CYC Motor u producenta: kliknij tutaj
Wszystkie produkty posiadają gwarancję wg wytycznych producenta. W przypadku wystąpienia usterki, która nie jest wykluczona z gwarancji (czyli wada fabryczna, nie zaś naturalne zużycie lub zniszczenie przez niewłaściwe użytkowanie), należy najpierw zgłosić nam usterkę (preferowana forma zgłoszenia – e-mailowo). Następnie są dwie możliwości działania:
- Diagnoza i znalezienie uszkodzonego elementu we własnym zakresie (zalecane w komunikacji z nami), następnie samodzielny demontaż i odesłanie do nas zepsutego elementu. W przypadku uznania gwarancji odsyłamy sprawną część do samodzielnego montażu.
- Demontaż całego zestawu i odesłanie do nas do diagnozy i naprawy. W tym przypadku może wystąpić z naszej strony konieczność skomunikowania się z producentem i oczekiwanie na podjęcie decyzji o uznaniu gwarancji bądź odrzuceniu. W przypadku uznania oraz posiadania na stanie części zamiennej, nastąpi wymiana i odesłanie całego sprawnego napędu. Jeśli naprawa będzie bardziej skomplikowana lub wymagająca sprowadzenia części, proces może się znacząco wydłużyć.
W przypadku napraw gwarancyjnych istnieje wiele innych możliwości naprawy/wymiany, które można ustalać z nami indywidualnie. Jesteśmy elastyczni i zawsze dążymy do końcowego sukcesu i zadowolenia klienta, jednocześnie chcąc, by naprawa/wymiana była jak najmniej kłopotliwa dla klienta i trwała jak najkrócej.