Co oferujemy

  • Zajmujemy się przede wszystkim sprzedażą zestawów elektrycznych (tzw. kitów) firmy CYC Motor służących do konwersji rowerów w rowery elektryczne*. Oferujemy tylko i wyłącznie napędy centralne. Nie zajmujemy się napędami w kołach.
  • Oferujemy także części CYC Motor do zestawów oraz akcesoria.
  • Ponadto rozwijamy sklep o inny asortyment związany z hobby rowerowym.

* – sformułowanie „rower elektryczny” należy rozumieć potocznie, co nie musi być zgodne z prawną definicją roweru elektrycznego, a więc i legalnością takiego pojazdu elektrycznego na drogach.

Co to jest KIT i jak to rozumieć

Na zestaw do konwersji (tzw. KIT) składa się silnik elektryczny i niezbędny osprzęt do montażu w rowerze oraz do obsługi działania, w tym zwykle suport, korby, zębatki, elektronika (sterownik), okablowanie, wyświetlacz, czujniki itp. Osobnym elementem jest bateria.

Na zestaw trzeba patrzeć, jak na komplet elementów, wyprodukowany przez daną firmę, który jest spójny i oferowany w całości „as is” (taki jaki jest). Producent zapewnia, że prawdopodobnie uda się bez żadnej niszczącej ingerencji w rower (szlifowanie ramy, wiercenie, podcinanie itp.) zainstalować jego rozwiązanie. Niemniej, to do kupującego należy całkowita odpowiedzialność, zarówno za sprawdzenie kompatybilności swojego roweru z danym zestawem, jak i sam montaż.

POWERower zapewnia wsparcie informacyjne w zakresie kompatybilności, jednak nie może zagwarantować pewności w tym zakresie w odniesieniu do konkretnych modeli rowerów, a jedynie podpowiedź. CYC Motor oferuje szablony do druku obrysu silnika i mocowania 1:1 tak, by można dokonać wstępnych przymiarek.

Gdzie szukać informacji technicznych o napędach elektrycznych

W sprawach technicznych w pierwszej kolejności należy korzystać ze stron internetowych producentów:

W sprawie kompatybilności, czyli sprawdzenia, czy dany napęd uda się zamontować w konkretnym rowerze oraz w innych sprawach technicznych należy korzystać z:

Jak kupować napędy elektryczne i pozostały towar (w tym części) z naszej oferty

Prowadzimy sklep internetowy z koszykiem zakupowym. Staramy się precyzyjnie opisywać produkty, jednakże w przypadku wątpliwości, a to z uwagi na złożoność zagadnienia konwersji i dopasowania odpowiedniego napędu do własnego roweru, zachęcamy do wcześniejszego kontaktu mailowego lub telefonicznego. Prosimy o kontakt również w przypadku braku danego towaru w sklepie, ponieważ prawdopodobnie jesteśmy w stanie sprowadzić ten towar.

Sprzedajemy towar wysyłkowo (także zagranicę), ale jest możliwy odbiór osobisty w Bielsku-Białej po uprzednim uzgodnieniu terminu i miejsca odbioru. Nie prowadzimy sklepu stacjonarnego.

Nie przyjmujemy gotówki, a jedynie płatności bankowe (przelewy na wskazane konto) lub płatności za pobraniem.

Montaż napędu elektrycznego we własnym rowerze

Nie oferujemy montażu zestawów elektrycznych w rowerach bezpośrednio w naszej firmie. Montaż każdy klient realizuje samodzielnie lub w wyspecjalizowanym lokalnym serwisie.

Serwis i naprawy napędu elektrycznego w rowerze

Nie oferujemy usług serwisowych sprzedawanych napędów. Zestawy serwisuje się samodzielnie (zgodnie z zaleceniami producenta) lub zleca w serwisach rowerowych, które takimi czynnościami się zajmują.

W przypadku wystąpienia usterki i konieczności naprawy, należy samodzielnie zdiagnozować problem (miejsce wystąpienia usterki). Podobnie jak w wyżej wymienionej sytuacji sprawdzania kompatybilności montażu przed zakupem, można to zrobić zasięgając wiedzy w internecie (fora, grupy, blogi) lub bezpośrednio u producenta. POWERower także służy pomocą w diagnozowaniu awarii i znalezieniu wadliwej części.

Po zdiagnozowaniu problemu, należy zamówić u nas nową część i następnie dokonać demontażu i montażu, czyli jej wymiany we własnym zakresie, tj. samodzielnie lub zlecając taką czynność w dowolnym serwisie zajmującym się tego typu czynnościami.

Skrócony opis sposobu postępowania w przypadku korzystania z gwarancji

Wszystkie produkty posiadają gwarancję wg wytycznych producenta. W przypadku wystąpienia usterki, która nie jest wykluczona z gwarancji (czyli wada fabryczna, nie zaś naturalne zużycie lub zniszczenie przez niewłaściwe użytkowanie), należy najpierw zgłosić nam usterkę (preferowana forma zgłoszenia – e-mailowo). Następnie są dwie możliwości działania:

  • Diagnoza i znalezienie uszkodzonego elementu we własnym zakresie (zalecane w komunikacji z nami), następnie samodzielny demontaż i odesłanie do nas zepsutego elementu. W przypadku uznania gwarancji odsyłamy sprawną część do samodzielnego montażu.
  • Demontaż całego zestawu i odesłanie do nas do diagnozy i naprawy. W tym przypadku może wystąpić z naszej strony konieczność skomunikowania się z producentem i oczekiwanie na podjęcie decyzji o uznaniu gwarancji bądź odrzuceniu. W przypadku uznania oraz posiadania na stanie części zamiennej, nastąpi wymiana i odesłanie całego sprawnego napędu. Jeśli naprawa będzie bardziej skomplikowana lub wymagająca sprowadzenia części, proces może się znacząco wydłużyć.

W przypadku napraw gwarancyjnych istnieje wiele innych możliwości naprawy/wymiany, które można ustalać z nami indywidualnie. Jesteśmy elastyczni i zawsze dążymy do końcowego sukcesu i zadowolenia klienta, jednocześnie chcąc, by naprawa/wymiana była jak najmniej kłopotliwa dla klienta i trwała jak najkrócej.