
E-kity bez kitu, czyli wstęp do własnego roweru elektrycznego
15 kwietnia, 2019[bt_section layout=”boxed” top_spaced=”topSemiSpaced” bottom_spaced=”bottomSemiSpaced” skin=”inherit” full_screen=”no” vertical_align=”inherit” divider=”no” back_image=”” back_color=”” back_overlay=”” back_video=”” video_settings=”” back_video_mp4=”” back_video_ogg=”” back_video_webm=”” parallax=”” parallax_offset=”” animation=”” animation_back=”” animation_impress=”” el_id=”” el_class=”” el_style=””][bt_row][bt_column width=”1/1″ align=”center” vertical_align=”inherit” border=”no_border” cell_padding=”default” animation=”no_animation” highlight=”no_highlight” background_color=”” transparent=”” inner_background_color=”” background_image=”” el_class=”” el_style=””][bt_header superheadline=”” headline=”Ile dopłacasz do markowego roweru elektrycznego?” headline_size=”medium” headline_style=”regular” dash=”bottom” subheadline=”” el_class=”” el_style=””][/bt_header][bt_hr top_spaced=”topSmallSpaced” bottom_spaced=”not-spaced” transparent_border=”noBorder” el_class=”” el_style=””][/bt_hr][bt_text]
Zamieszczamy poniższe przykłady i porównania tylko i wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych 🙂 Zależy nam na tym, by każdy miał świadomość cen gotowych firmowych rowerów elektrycznych. Jeśli uważasz, że np. już za 9.000 zł można kupić dobry rower elektryczny, to przeczytaj co musisz wiedzieć o cenach fabrycznych rowerów elektrycznych.
Po pierwsze, najistotniejsze jest uświadomienie sobie korelacji ceny roweru elektrycznego do adekwatnego do niego roweru bez napędu elektrycznego. Jeśli porównamy do siebie modele rowerów elektrycznych z klasycznymi u dowolnego producenta, okaże się, że naddatek na elektrykę wynosi od 7 do kilkunastu tysięcy złotych (im rower droższy, tym różnica większa). Oznacza to, że rower elektryczny kosztujący ~10.000 zł, to de facto rower w cenie ~3.000 zł (gdzie np. amortyzator kosztuje 400 zł) wyposażony w napęd elektryczny. Sam więc oceń o jakiej półce jest mowa w przypadku rowerów elektrycznych do 10.000 zł.
Po drugie, istotne jest do jakich celów potrzebujesz roweru elektrycznego. Jeśli chcesz czerpać dużo frajdy z prawdziwej jazdy górskiej, zdecyduj się na napęd Lift-MTB, a to zestaw dedykowany do montażu w zaawansowanych rowerach, najczęściej z pełnym zawieszeniem. Jeśli szukasz zestawu do niezbyt drogiego roweru (np. miejskiego) do jazdy po szutrach lub łagodnie po górach, zainteresuj się kompletami Bafang, które mamy w ofercie lub silnikami montowanymi w przednim albo tylnym kole. A jeśli chcesz nie mieć żadnych ograniczeń, sięgnij po Paradox Kinetics – mocny zestaw do silnych rowerów elektrycznych. Najdroższy w naszej ofercie, ale też najbardziej zaawansowany.
[/bt_text][/bt_column][/bt_row][/bt_section][bt_section layout=”boxed” top_spaced=”topSemiSpaced” bottom_spaced=”bottomSemiSpaced” skin=”dark” full_screen=”no” vertical_align=”inherit” divider=”no” back_image=”” back_color=”#232323″ back_overlay=”” back_video=”” video_settings=”” back_video_mp4=”” back_video_ogg=”” back_video_webm=”” parallax=”” parallax_offset=”” animation=”” animation_back=”” animation_impress=”” el_id=”” el_class=”” el_style=””][bt_row][bt_column width=”1/1″ align=”center” vertical_align=”inherit” border=”no_border” cell_padding=”default” animation=”no_animation” highlight=”no_highlight” background_color=”” transparent=”” inner_background_color=”” background_image=”” el_class=”” el_style=””][bt_header superheadline=”” headline=”Wybierając któryś z centralnych napędów elektrycznych (Bafang, Lift-MTB lub Paradox Kinetics), wybierasz wolność i swobodę. Nie jesteś skazany na wąską ofertę rowerów elektrycznych. Zmieniasz w elektryka swój własny rower, który na pewno starannie wybrałeś przy zakupie, a może sam poskładałeś, by był dokładnie taki, jaki chcesz.
Nie musisz sprzedawać swojego roweru i na tym tracić.” headline_size=”small” headline_style=”regular” dash=”no” subheadline=”” el_class=”” el_style=””][/bt_header][/bt_column][/bt_row][/bt_section][bt_section layout=”boxed” top_spaced=”topSemiSpaced” bottom_spaced=”bottomSemiSpaced” skin=”inherit” full_screen=”no” vertical_align=”inherit” divider=”no” back_image=”” back_color=”” back_overlay=”” back_video=”” video_settings=”” back_video_mp4=”” back_video_ogg=”” back_video_webm=”” parallax=”” parallax_offset=”” animation=”” animation_back=”” animation_impress=”” el_id=”” el_class=”” el_style=””][bt_row][bt_column width=”1/1″][bt_text]
Poniżej kilka przykładów pokazujących różnice w cenie miedzy rowerami z napędem elektrycznym i bez napędu. Różnice w cenie, jaką dopłacasz w przypadku zakupu gotowego roweru elektrycznego w stosunku do roweru bez napędu porównaj z cenami zestawów do samodzielnego montażu. Miej też świadomość, że waga firmowych rowerów elektrycznych to zwykle 23 kg i więcej(!) A to o 3-4 kg więcej niż waga roweru zbudowanego na bazie KIT-a lub nawet 6-7 kg więcej, jeśli uwzględnić, że bateria w plecaku nie jest elementem roweru.
Dowiedz się dlaczego masa na rowerze to nie to samo, co masa w plecaku – kliknij tutaj
[/bt_text][bt_hr top_spaced=”topSemiSpaced” bottom_spaced=”not-spaced” transparent_border=”noBorder” el_class=”” el_style=””][/bt_hr][/bt_column][/bt_row][bt_row][bt_column width=”1/3″][bt_header superheadline=”” headline=”KROSS” headline_size=”small” headline_style=”regular” dash=”bottom” subheadline=”Do elektryka dopłacasz 7.000 zł” el_class=”” el_style=””][/bt_header][bt_text]
Rower elektryczny Boost 1.0 kosztuje 9.999 zł, a adekwatny do niego Level 4.0 bez napędu 2.999 zł. Różnica w cenie wynosi 7.000 zł. W cenie 10.000 zł otrzymujesz rower na osprzęcie Shimano Deore z amortyzatorem Suntour, ważący 21 kg.
[/bt_text][/bt_column][bt_column width=”2/3″][bt_grid_gallery lightbox=”yes” ids=”3504,3503″ format=”21,21″ grid_gap=”2″ columns=”4″ links=”” el_class=”” el_style=””][/bt_grid_gallery][/bt_column][/bt_row][bt_row][bt_column width=”1/1″][bt_hr top_spaced=”topSemiSpaced” bottom_spaced=”bottomSemiSpaced” transparent_border=”border” el_class=”” el_style=””][/bt_hr][/bt_column][/bt_row][bt_row][bt_column width=”1/3″][bt_header superheadline=”” headline=”TREK hardtail” headline_size=”small” headline_style=”regular” dash=”bottom” subheadline=”Do elektryka dopłacasz 8.400 zł” el_class=”” el_style=””][/bt_header][bt_text]
Rower elektryczny Powerfly 4 kosztuje 11.499 zł, a adekwatny do niego X-Caliber 7 bez napędu 3.099 zł. Różnica w cenie wynosi 8.400 zł. W cenie 11.500 zł otrzymujesz rower elektryczny na osprzęcie Shimano Altus i Acera z amortyzatorem Suntour 100mm skoku, ważący 23 kg.
[/bt_text][/bt_column][bt_column width=”2/3″][bt_grid_gallery lightbox=”yes” ids=”3506,3505″ format=”21,21″ grid_gap=”2″ columns=”4″ links=”” el_class=”” el_style=””][/bt_grid_gallery][/bt_column][/bt_row][bt_row][bt_column width=”1/1″][bt_hr top_spaced=”topSemiSpaced” bottom_spaced=”bottomSemiSpaced” transparent_border=”border” el_class=”” el_style=””][/bt_hr][/bt_column][/bt_row][bt_row][bt_column width=”1/3″][bt_header superheadline=”” headline=”TREK full” headline_size=”small” headline_style=”regular” dash=”bottom” subheadline=”Do elektryka dopłacasz 9.200 zł” el_class=”” el_style=””][/bt_header][bt_text]
Rower elektryczny Powerfly FS 5 kosztuje 17.999 zł, a adekwatny do niego Fueal EX 5 Plus bez napędu 8.799 zł. Różnica w cenie wynosi aż 9.200 zł. W cenie 18.000 zł otrzymujesz rower elektryczny na osprzęcie Shimano Deore z amortyzatorem RockShox 130mm skoku, ważący 24 kg.
[/bt_text][/bt_column][bt_column width=”2/3″][bt_grid_gallery lightbox=”yes” ids=”3510,3509″ format=”21,21″ grid_gap=”2″ columns=”4″ links=”” el_class=”” el_style=””][/bt_grid_gallery][/bt_column][/bt_row][/bt_section]